oinophilia

oinophilia

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Κρασί & εστιατόριο. 10 προτάσεις που πρέπει να θυμάσαι πριν φτιάξεις το πρόγραμμα κρασιού του εστιατορίου. ( μέρος 1ο)

Share
1. Τα εστιατόρια δεν είναι επιχειρήσεις φαγητού.

Τα εστιατόρια δεν είναι επιχειρήσεις φαγητού. Είναι επιχειρήσεις ψυχαγωγίας. Οι άνθρωποι δεν πηγαίνουν στα εστιατόρια γιατί πεινάνε και ψάχνουν κάτι να φάνε για να χορτάσουν. Πηγαίνουν εκεί για να περάσουν καλά και να διασκεδάσουν συζητώντας με φίλους. Αναζητούν ευχάριστες και μοναδικές εμπειρίες.

Κάθε τι που σχετίζεται με το εστιατόριο συμπεριλαμβανομένου προφανώς και του κρασιού πρέπει να αποσκοπεί στην ψυχαγωγία και στην συλλογή ευχάριστων εμπειριών και αναμνήσεων για τον πελάτη.

Θυμήσου δεν πουλάς κρασί πουλάς εμπειρίες.



2. Η οπτική πλευρά της οινικής και όχι μόνο επικοινωνίας.

Η άποψη μας τόσο για το φαγητό όσο και για το κρασί επηρεάζεται από διάφορες καταστάσεις. Λίγοι άνθρωποι έχουν την ικανότητα να διακρίνουν γεύσεις και ακόμη λιγότεροι μπορούν να συμφωνήσουν για το τι θεωρείται ποιοτικό. Παρέχοντας προφανώς μόνο ποιότητα χωρίς την ανάλογη αίσθηση της ποιότητας δεν είναι αρκετό.

Για παράδειγμα το κρασί του εστιατορίου εν μέρει μπορεί να οφείλει την «υπέροχη» γεύση του στην εξαιρετική κουζίνα , στις καλές κριτικές για το εστιατόριο και την λίστα κρασιού του, στην όμορφη διακόσμηση του χώρου, στην ιδιαίτερη παρουσίαση του στον κατάλογο συχνά και στην υψηλή του τιμή.

Για να κερδίσεις την προσοχή του πελάτη πρέπει να δημιουργήσεις δυνατά οπτικά ερεθίσματα. Η επιρροή αυτών των «οπτικών σημάτων» δεν είναι λεπτομέρεια.

Στείλε δυνατά οπτικά σήματα στους πελάτες.



3. Το καλύτερο σε σχέση με το διαφορετικό.

Ο μιμητισμός κυριαρχεί στον κλάδο της εστίασης, ειδικά στις μικρές πόλεις. Ωστόσο οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις δεν είναι αυτές που έκαναν ότι και οι ανταγωνιστές τους με λίγο καλύτερο τρόπο, αλλά εκείνες που πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους με τελείως διαφορετικό τρόπο που ίσως ούτε οι ίδιοι οι πελάτες τους είχαν φανταστεί.

Ειδικά στον τομέα του κρασιού, στην εστίαση, ο μιμητισμός κυριαρχεί. Κλασσικό παράδειγμα το κρασί του εστιατορίου. Αποτελεί πλέον μόδα κάθε εστιατόριο να έχει ετικέτα κρασιού με την επωνυμία του. Μέχρι εκεί όμως. Καμία φαντασία , καμία διαφοροποίηση.

Μην σκέφτεσαι καλύτερα. Σκέψου διαφορετικά. Το κρασί του εστιατορίου μπορεί να αποτελέσει κομβικό σημείο διαφοροποίησης.



4. Η αντιγραφή δεν είναι λύση.

Όλοι οι επαγγελματίες στην εστίαση προσπαθούν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να προσφέρουν μεγαλύτερη ικανοποίηση στους πελάτες τους. Στην προσπάθεια τους αυτή οι περισσότεροι όμως κάνουν ένα μοιραίο λάθος τακτικής. Κοιτάνε τι έχουν κάνει οι ανταγωνιστές τους και προσπαθούν να το αντιγράψουν.

Κραυγαλέο παράδειγμα τα ποτήρια κρασιού στα εστιατόρια. Από τα εντελώς ακατάλληλα παλιά κρασοπότηρα ξαφνικά σ΄ όλα τα «καλά» εστιατόρια κυκλοφορούν τα τεράστια μη πρακτικά balloon ποτήρια.

Η τακτική αυτή τους ωθεί να προσδιορίσουν την αγορά με παραδοσιακούς όρους. Καθηλώνονται στην ίδια αγορά, στο ίδιο σύστημα με τους ανταγωνιστές τους στις ίδιες πρακτικές. Δεν ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους ενώ η καλύτερη στρατηγική είναι να διαφοροποιηθούν, και να κερδίσουν την μάχη χωρίς πόλεμο.

Κάθε φορά που σκέφτεσαι πως θα βελτιώσεις την επιχείρηση σου να θυμάσαι:

Μην αντιγράφεις. Γίνε εσύ παράδειγμα προς μίμηση και άλλαξε τα δεδομένα στον κλάδο σου.



5. Η κοινή λογική δεν μπορεί να σε βοηθήσει.

Σε ερωτήματα όπως πως δημιουργείς μοναδικότητα; Πως προσελκύεις πιθανούς πελάτες; Πως προσφέρει καινούριες εμπειρίες στους πελάτες σου; η κοινή λογική ελάχιστα μπορεί να σε βοηθήσει. Η κοινή λογική λειτουργεί περισσότερο ως ασπίδα παρά σαν σπαθί. Μπορεί να σε προστατέψει αλλά δεν μπορεί να κερδίσει την μάχη.

Στην προσπάθεια σου να ξεχωρίσεις οι επιλογές που έχεις είναι άπειρες. Ο τομέας ειδικά του κρασιού στην εστίαση αποτελεί μεγάλη δεξαμενή πρωτότυπων ιδεών. Μην εμπιστεύεσαι απόλυτα την κοινή λογική. Η κοινή λογική θα σε πάει μέχρι ένα σημείο.

Για μοναδικά αποτελέσματα απαιτείται φαντασία και έμπνευση.

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

ZAZZLE STORE

Shop & Create on Zazzle
SYNC BLOGS SYNC ME @ SYNC

La Redoute Κάντε Click Εδώ