oinophilia

oinophilia

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Όταν η λίστα κρασιού δεν είναι απλά … μια λίστα κρασιών.

Share


Οι πωλήσεις κρασιού σε προβληματίζουν; Η αποδοτικότητα της λίστας κρασιού δεν είναι ικανοποιητική;  Το στοκ σου σε συγκεκριμένες φιάλες είναι υψηλό και σου δημιουργεί ζημία στο συνολικό κέρδος του εστιατορίου από το κρασί; Αν βρίσκεσαι σε μια τέτοια κατάσταση και αναζητάς λύσεις για μια πιο ισόρροπη ροή στις ετικέτες της λίστας σου, αύξηση των πωλήσεων κρασιού και της ικανοποίησης των πελατών σου ίσως είναι καιρός να ξανασκεφτείς την διάρθρωση της λίστας κρασιών σου και την στρατηγική επιλογών των ετικετών της.
Μια λίστα κρασιού δεν αρκεί να είναι αυτό που λέει ο τίτλος της …απλά μια λίστα κρασιών.
Πρέπει οι επιλογές των κρασιών να έχουν γίνει με μια θεματική λογική και να έχει μια δομή που θα δίνει την δυνατότητα της προσωπικής επικοινωνίας με τον πελάτη διευρύνοντας και διευκολύνοντας τις επιλογές του οδηγώντας έτσι στην ισορροπημένη ροή των ετικετών της λίστας.
Εφόσον επιλεγεί η θεματική μορφή της λίστας σε σχέση πάντα με το προφίλ του εστιατορίου και της κουζίνας του π.χ. αντιπροσωπευτικά κρασιά του ελληνικού αμπελώνα,  πρέπει να επιλεγούν οι ετικέτες της λίστας.
Η επιλογή ετικετών χρησιμοποιώντας τα τέσσερα παρακάτω κριτήρια αποτελεί μια πολύ καλή στρατηγική για την δόμηση μιας λίστας κρασιών ιδιαίτερα για λίστες μικρού έως μεσαίου μεγέθους .

1. κλασικές  ετικέτες
Οι κλασσικές ετικέτες αναφέρονται σε ετικέτες γνωστές στο ευρύ κοινό με μεγάλη κατανάλωση που βρίσκονται συνήθως στις περισσότερες λίστες εστιατορίων. Μερικά παραδείγματα αποτελούν τα  Βιβλία Χώρα λευκό , Μαντινεία Τσέλεπου, Νεμέα Παπαϊωάννου κ.λ.π.
Οι ετικέτες αυτές έχουν την μεγαλύτερη κατανάλωση σε όλους τους χώρους μαζικής εστίασης και όταν τα υπόλοιπα κρασιά δεν υποστηριχτούν κατάλληλα τότε καταλήγουν να είναι οι μόνες που καταναλώνονται εις βάρος των υπολοίπων  ετικετών δημιουργώντας προβλήματα αυξημένου στοκ στις υπόλοιπες ετικέτες της κάβας του εστιατορίου. Ωστόσο πρέπει να υπάρχουν γιατί αρκετοί πελάτες είναι πιστοί σε μία ετικέτα και δύσκολα ρισκάρουν να δοκιμάσουν κάτι άγνωστο ιδιαίτερα όταν αυτό δεν υποστηρίζεται από το εστιατόριο.

2. Εναλλακτικές προτάσεις
Αφού επιλεγούν οι κλασικές ετικέτες το δεύτερο βήμα είναι ο εμπλουτισμός της λίστας με ετικέτες συνήθως λιγότερο γνωστές σε ανταγωνιστικές τιμές ή ακόμα καλύτερα φτηνότερες από τις κλασικές επιλογές αλλά εφάμιλλης αν όχι και καλύτερης ποιότητας.
Οι ετικέτες αυτές δίνουν την δυνατότητα αν υποστηριχθούν κατάλληλα να υπάρχουν αξιόλογες εναλλακτικές προτάσεις στην περίπτωση που υπάρξει έλλειψη στις κλασικές ετικέτες αλλά και στο προσωπικό ένα εργαλείο προσέγγισης των πελατών και δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των πελατών και του εστιατορίου.
 Για παράδειγμα ως εναλλακτικές προτάσεις των κρασιών που αναφέραμε παραπάνω αποτελούν:
 το Τέχνη Αλυπίας λευκό (ως εναλλακτικό του Βιβλία Χώρα λευκό)
το Νεμέα Παλυβού (ως εναλλακτικό του Νεμέα Παπαϊωάννου)  
το Μαντινεία Νασιάκου (ως εναλλακτικό του Μαντινεία Τσέλεπου)

3. Wine Killers
Τα «Wine Killers» είναι κρασιά από εξαιρετικούς οινοποιούς, μικρής σχετικά παραγωγής. δυσεύρετα και όχι πολυδιαφημιζόμενα σε τιμές συνήθως πολύ χαμηλότερες της ποιότητας τους.
Αυτά τα κρασιά  εντυπωσιάζουν τους πελάτες ενός εστιατόριου κυρίως αυτούς με μια σχετική εμπειρία στο κρασί και τους προσφέρουν την αίσθηση της ανακάλυψης κάνοντας τους πιστούς φίλους των συγκεκριμένων ετικετών αλλά και του  εστιατορίου.
Η δοκιμή τέτοιων κρασιών προκαλούν αντιδράσεις του στυλ «καταπληκτικό κρασί.  Δεν έχω ξαναδοκιμάσει κάτι παρόμοιο!!!», «ένα από τα καλύτερα κρασιά που έχω δοκιμάσει ποτέ!!!», «φοβερή ανακάλυψη. Έγινε κιόλας το αγαπημένο μου κρασί!!!» κ.λ.π.
Συνήθως η παρουσία δύο με τρία «Wine Killers» είναι ένας καλός αριθμός σε μια λίστα. Η Νάουσα του Κτήματος Καρυδά και η Νεμέα του Κτήματος Αϊβαλή είναι εξαιρετικές επιλογές «Wine Killers».
Συνήθως η φιλοσοφία των κτημάτων που παράγουν τέτοια κρασιά αποτελεί μια καλή αφορμή για συζήτηση και επικοινωνία με τους πελάτες.

4 Εκτός λίστας ετικέτες
Η αναζήτηση καλών κρασιών δεν σταματά με την …εκτύπωση της λίστας κρασιών του εστιατορίου.
Η εύρεση ενός ποιοτικού κρασιού που καλύπτει τις απαιτήσεις του εστιατορίου μπορεί να ενσωματωθεί στην βασική λίστα και να αξιοποιηθεί αποφέροντας πολλαπλά οφέλη στο εστιατόριο.
Τα κρασιά εκτός λίστας αφορούν ετικέτες κρασιού που προστίθενται ως έξτρα επιλογές στην βασική λίστα του εστιατορίου, δίνουν μια νότα ανανέωσης της λίστας χωρίς μεγάλες αλλαγές, αυξάνουν την περιέργεια των πελατών και την διάθεση για πειραματισμούς και τους προσφέρουν έναν ενεργό ρόλο καθώς τα κρασιά με την μεγαλύτερη απήχηση μπορούν να ενσωματωθούν στην βασική λίστα.
Τέτοια κρασιά μένουν για λίγο χρονικό διάστημα στο εστιατόριο, μέχρι να εξαντληθεί το στοκ της αρχικής αγοράς που δεν πρέπει να είναι πολύ μεγάλη. Δύο με τρία κιβώτια είναι αρκετά  ώστε να είναι δυνατή η  ανανέωση των ετικετών.
Η δημιουργία μιας λίστας κρασιών με την παραπάνω λογική αν συνδυαστεί με τις κατάλληλες προωθητικές ενέργειες π.χ. επιλογές σε ποτήρι, κρασί του μήνα κ.λ.π. και αξιοποιηθεί όπως πρέπει από το προσωπικό του εστιατορίου έχει όλες τις προδιαγραφές να προσφέρει σημαντικά κέρδη τόσο άμεσα με την αύξηση των πωλήσεων του κρασιού και την ισόρροπη κατανομή αυτών σε όλες τις ετικέτες της λίστας όσο και έμμεσα καθώς μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο προσέγγισης και επικοινωνίας με τους πελάτες του εστιατορίου και μετατρέποντας την έξοδο τους σε μια απολαυστική εμπειρία.
 

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

ZAZZLE STORE

Shop & Create on Zazzle
SYNC BLOGS SYNC ME @ SYNC

La Redoute Κάντε Click Εδώ