oinophilia

oinophilia

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

10 tips για να …απογειώσετε τις πωλήσεις κρασιού στο εστιατόριο και να δημιουργήσετε φανατικούς πελάτες οινόφιλους και μη

Share



Απλές και ανέξοδες συμβουλές που μπορούν να εφαρμοστούν εύκολα και γρήγορα και να βελτιώσουν θεαματικά όχι μόνο την συνολική ποσότητα κρασιού που θα πουληθεί στο εστιατόριο αλλά κυρίως θα σας βοηθήσουν να αναδείξετε και τα υπόλοιπα κρασιά της λίστας σας πέρα των γνωστών και πολυδοκιμασμένων που συνήθως μονοπωλούν τις επιλογές των πελατών των εστιατορίων. Έξυπνες τεχνικές και μικρά μυστικά που θα εκπλήξουν ευχάριστα τους πελάτες σας και θα γίνουν φανατικοί υποστηρικτές σας.



1. Κρασί του μήνα

Κάθε μήνα προτείνετε ένα διαφορετικό κρασί για να το γνωρίσουν οι πελάτες σας.

Για την καλύτερη αξιοποίηση του θα πρέπει να βρίσκεται σε ξεχωριστή σελίδα του καταλόγου με τίτλο «Κρασί του μήνα» με αρκετό αλλά όχι κουραστικό υλικό που θα περιλαμβάνει κείμενο και εικόνες.

Το κρασί θα προσφέρεται σε μειωμένη τιμή και θα υποστηρίζεται διακριτικά από το προσωπικό. Επίσης πρέπει να σερβίρεται και σε ποτήρι για να υπάρχει η δυνατότητα δοκιμής χωρίς το ρίσκο αγοράς ολόκληρης φιάλης.



2. Κρασιά εκτός λίστας

Τα κρασιά εκτός λίστας αποτελούν μια καλή ευκαιρία να αναπτύξετε τις σχέσεις σας με τους πελάτες του εστιατορίου δίνοντας τους την δυνατότητα να δοκιμάσουν αξιόλογα κρασιά από μικρούς και συνήθως όχι γνωστούς παραγωγούς.

Περιοδικά εμπλουτίστε την γκάμα των κρασιών σας με ένα – δύο κρασιά που θεωρείτε ότι αξίζουν να βρίσκονται στο εστιατόριο σας.

Η σωστή παρουσίαση αυτών των κρασιών και η προσφορά τους σε τιμή γνωριμίας ή ακόμη καλύτερα και στο ποτήρι για δοκιμή μπορεί να αποφέρει σημαντικά κέρδη τόσο άμεσα όσο και έμμεσα. Ζητήστε από τους πελάτες σας την γνώμη τους και εντάξτε μόνιμα στην λίστα σας αυτά με την μεγαλύτερη ανταπόκριση δείχνοντας έτσι ότι η γνώμη τους μετράει για σας.



3. Επιλογές προσωπικού

Δώστε στο προσωπικό σας ενεργό ρόλο στην προώθηση των κρασιών καθιερώνοντας μια ξεχωριστή σελίδα στον κατάλογο με τίτλο «Επιλογές προσωπικού»

Η σελίδα αυτή θα περιέχει τα αγαπημένα κρασιά του προσωπικού της σάλας τα οποία θα υποστηρίζονται με διακριτικό τρόπο από αυτούς και καλό είναι να εφαρμόσετε ένα συμβολικό βραβείο για τον υπάλληλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο τέλος κάθε μήνα. Θεωρείται αυτονόητο ότι τα κρασιά που θα επιλέγονται θα έχουν δοκιμαστεί από το προσωπικό και θα αποτελούν πραγματικές επιλογές έτσι ώστε ο κάθε υπάλληλος να είναι σε θέση να υποστηρίξει την επιλογή του.



4. Φέρε την δική σου φιάλη

Η ενέργεια αυτή δίνει την δυνατότητα στους πελάτες σας να φέρουν την δική τους φιάλη κρασί και να συνοδέψουν μ’ αυτή το γεύμα τους. Η μοναδική έξτρα χρέωση αφορά το σέρβις του κρασιού και συνήθως κυμαίνεται στα 3 με 5 ευρώ.

Πολλές φορές συνοδεύεται από συνεργασία με μια εξειδικευμένη κάβα στο χώρο του κρασιού όπου οι πελάτες του εστιατορίου μπορούν να αγοράσουν το κρασί που επιθυμούν και η κάβα να αναλάβει την προμήθεια του στο εστιατόριο.



5. Ημέρα κρασιού

Καθιερώστε μια συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας ως ημέρα κρασιού. Φροντίστε με διακριτική διαφήμιση τόσο στον κατάλογο όσο και στον χώρο του εστιατορίου να είναι ευδιάκριτη στους πελάτες σας.

Προσφέρεται ειδικές τιμές για όλα τα κρασιά σας αυτή την ημέρα και δημιουργήστε πακέτα προσφορών με πρωταγωνιστή το κρασί, όπως όλα τα κρασιά σε τιμή …κάβας ή η δεύτερη φιάλη στην μισή τιμή ή με ένα ποτήρι κρασί Χ δώρο άλλο ένα κ.λ.π.

Επίσης αυτή την ημέρα μπορείτε να χρησιμοποιείται ως ημέρα έναρξης των διαφόρων εκδηλώσεων και γεγονότων που αφορούν το κρασί. Για παράδειγμα αυτή την ημέρα παρουσιάστε για πρώτη φορά τα κρασιά εκτός λίστας.



6. Δύο επιλογές των 2 και των 4 ευρώ αντί για μία των 3 ευρώ.

Η ενέργεια αυτή αφορά κυρίως τις επιλογές σε ποτήρι και το χύμα κρασί του εστιατορίου. Προσφέρετε αντί για ένα κρασί στο ποτήρι στην τιμή π.χ. των 3 ευρώ δύο διαφορετικά ποιοτικά κρασιά στην τιμή των 2 και των 4 ευρώ.

Το ίδιο και με το χύμα αντί για ένα λευκό στα 6 ευρώ/λίτρο προσφέρετε π.χ. ένα Ροδίτη στα 5 ευρώ/λίτρο και ένα Chardonnay στα 8 ευρώ/λίτρο.

Αν η επιλογή των κρασιών ανταποκρίνεται ή ακόμα καλύτερα ξεπερνά τις προσδοκίες των πελατών σας για την τιμή που θα πληρώσουν είναι βέβαιο ότι ο συνολικός τζίρος σας στο κρασί θα αυξηθεί με την ίδια , ποσοτικά , κατανάλωση κρασιού. Επιπλέον οι πελάτες σας θα σας εμπιστεύονται και θα πειραματίζονται περισσότερο ανταποκρινόμενοι στις κατά καιρούς προσφορές σας.



7. Κρασί σε ποτήρι

Το κρασί στο ποτήρι είναι ένα εργαλείο που αν χρησιμοποιηθεί σωστά θα δημιουργήσει σημαντική αύξηση στις πωλήσεις κρασιού και θα οδηγήσει στην ισόρροπη ροή των ετικετών της λίστας.

Φροντίστε να έχετε πάντα μια αξιόλογη ποικιλία κρασιών σε ποτήρι που να κυμαίνεται σε όλα τα εύρη τιμών με έμφαση στις υψηλότερες τιμές και να αλλάζει περιοδικά.

Μην διστάσετε να ανοίξετε μια ακριβή φιάλη αν σας το ζητήσουν. Με καλή διαχείριση μπορεί να καταναλωθεί πριν αλλοιωθεί.

Το κρασί σε ποτήρι αποτελεί στρατηγική κίνηση για κάθε εστιατόριο και πρέπει κάθε εστιάτορας να επενδύσει σ’ αυτή.

Αυτή την στιγμή στο εμπόριο διατίθενται ειδικές συσκευές συντήρησης για το σέρβις των κρασιών στο ποτήρι σε ικανοποιητικές τιμές (η σειρά enomatic , από την "Ευτυχιάδης"  και η σειρά winedisp από την "ITO" Ε.Π.Ε.).



8. «Μάχες» κρασιών

Οι «μάχες» κρασιών αποτελούν ένα διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό «παιχνίδι» που συνδυάζει το κρασί και γενικότερα την εστίαση με την ψυχαγωγία. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι πελάτες μας δεν έρχονται στο εστιατόριο μας γιατί απλά πεινάνε αλλά για να περάσουν ευχάριστα και να διασκεδάσουν παρέα με φίλους.

Επιλέξτε μία «μάχη» π.χ. αγιωργίτικο VS ξινόμαυρο ή unoaked chardonnay VS oaked chardonnay κ.λ.π. Η παλέτα των επιλογών είναι ατελείωτη. Λίγη φαντασία χρειάζεται μόνο.

Προσφέρετε ένα ποτήρι από το κάθε κρασί και αφήστε τους πελάτες σας να ανακαλύψουν την ταυτότητα του καθενός και να αναδείξουν τον «νικητή». Πλησιάστε τους και συζητήστε μαζί τους τις εντυπώσεις τους. Ζητήστε τους να σας προτείνουν και οι ίδιοι μελλοντικές «μάχες».



9. Μενού γευσιγνωσίας κρασιού και φαγητού

Συνεργαστείτε με οινοποιούς και προσφέρετε τα κρασιά τους σε ένα ειδικό για την περίσταση μενού που συνήθως αποτελείται από τέσσερα πιάτα που συνοδεύονται το καθένα με ένα διαφορετικό κρασί του οινοποιού. Εννοείται πως οι μερίδες είναι μικρότερες από τις κανονικές.

Το μενού γευσιγνωσίας μπορεί να βρίσκεται και μόνιμα στον κατάλογο σας με δικές σας επιλογές από τα φαγητά και τα κρασιά του καταλόγου αλλάζοντας ανά τακτά διαστήματα π.χ. ανά τρίμηνο.

Η ενέργεια αυτή συνήθως απαιτεί πιο έντονη διαφημιστική εκστρατεία για να έχει επιτυχία γι’ αυτό καλό είναι να πραγματοποιείται αφού έχετε ήδη δημιουργήσει μια βάση πιστών και συχνών πελατών στους οποίους θα μπορείτε να βασιστείτε για την επιτυχία της.



10. Εκμεταλλεύσου τις προηγούμενες εννέα και δημιούργησε το δικό σου πιστό κοινό.

Καμία από τις παραπάνω ενέργειες δεν θα έχει μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα αν δεν ενταχθούν σε ένα γενικότερο πλάνο προσέλκυσης και διατήρησης των πελατών. Εκμεταλλεύσου την τεχνολογία και χρησιμοποίησε την επαφή σου με τους πελάτες για να τους ζητήσεις την άδεια να καταγράψεις τα στοιχεία τους και να τους ενημερώνεις για κάθε νέο γεγονός που θα αφορά το εστιατόριο και ειδικότερα το κρασί.

Επιτυχία δεν είναι να πουλήσεις λίγο περισσότερο κρασί για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Επιτυχία είναι να γίνει το εστιατόριο σημείο αναφοράς για τις οινικές του υπηρεσίες και να έχει φανατικούς υποστηρικτές είτε είναι οινόφιλοι είτε όχι.



0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

ZAZZLE STORE

Shop & Create on Zazzle
SYNC BLOGS SYNC ME @ SYNC

La Redoute Κάντε Click Εδώ